רעננה שלנו

 נגישות:       
 רקע:               
מטרד שדה התעופה הרצליה - מפגע רעש לתושבי רעננה
בשל מטרד רעש נוראי לתושבי רעננה - למטוסים הקלים מותר לטוס עד רחוב ירושלים (הכביש המפריד בין הרצליה לרעננה) ובהתאם למקומות המסומנים במפה המצורפת מטה. על כל חריגה יש לדווח לרשות התעופה האזרחית:

03-9774580 , 03-9774580 tibie@mot.gov.il , levish@mot.gov.il

כל תושב יכול להתלונן בפני הרשות תוך ציון יום ושעה ואם רואים גם את מספר המטוס. טייס המפר את הנהלים עלול לאבד את רשיונו. כמו כן, שדה התעופה בהרצליה פועל בניגוד לחוק - אין רשיון עסק! כל תושב הרואה עצמו נפגע ממטרד הרעש או תחת סיכון בטיחותי - יכול להתלונן במשטרה ובמשרד לאיכות הסביבה, הצטברות תלונות תזרז את פינוי השדה.

בג"צ 195/70 כנוביץ ואח' נ' מנהל התעופה האזרחית - עקב מטרד רעש המטוסים בג"צ הטיל מגבלות על שעות הטיסה בשדה. הבג"צ ניתן בראשית שנות ה 70.

בג"צ 5598/00 - השופטת ביניש: יש לצמצם את פעילות ההדרכה. השופטת שטרסברג-כהן: חובה המוטלת על המדינה באמצעות הגופים הממשלתיים המופקדים על העניין, להעמיד בראש מעייניה את רווחת ושלום התושבים לבל יהיו נתונים לסיכונים מיותרים הניתנים למניעה ועליהם לעשות כן...

יש לציין ששם בג"צ הוטעה בהערכה שהליך אישור התמ"מ יארך 3 עד 5 שנים ומאז הגשת הבג"צ עברו למעלה מ 17 שנים, מכאן יש מקום להתארגנות ולשקול בג"צ נוסף! הבג"צ הוגש בשנת 2000.

ברעננה נמאס משדה התעופה בהרצליה - כתבה ב NRG די לטיסות מעל הבתים שלנו, 29/12/2008.

ח"כ אקוניס: "שדה התעופה בהרצליה חייב להתפנות - כתבה בכלכליסט במהלך דיון בנושא, ביקש יו"ר ועדת הכלכלה שתוך 3 חודשים יתקיים דיון נוסף, שבו יימסר התאריך לפינוי. החלופה המרכזית: עין שמר. 23/11/2009.

חניך בקורס טיס אזרחי איבד שליטה על מטוס קל וגרם לתאונה בהרצליה, חקירת המקרה הועברה למינהל התעופה - פורסם ב YNET 20/8/2009.

מסתמן: שדה התעופה בהרצליה ימשיך לפעול עוד חמש שנים - כתבה ב TheMarker עיריית הרצליה תובעת לפנות את שדה התעופה מתחומה. לטענתה, השדה מהווה סכנה בטיחותית, בין היתר מכיוון שהוא נמצא בלב שכונת מגורים ונתיבי ההמראה והנחיתה עוברים מעל בתי התושבים. בנוסף מציינת העירייה כי השדה נמצא על קרקע יקרה למגורים באזור המרכז. 21/9/2010.

הארץ: מומחה לבג"ץ: שדה התעופה בהרצליה צפוף, קצר ומסוכן במיוחד

את חוות הדעת הגיש לבג"ץ עו"ד ליאור כץ ממשרד ד"ר רענן הר-זהב, המייצג את העיריות. לפי הנאמר בה, "חוק רישוי שירותי תעופה חל על הפעלה מסחרית ולמיטב ידיעתי, רובם המכריע של כל בעלי המטוסים הפרטיים מנצלים את המצב החוקי בישראל ונמנעים מלבטח את מטוסם. מכיוון שבשדה התעופה הרצליה פועלים דרך קבע חלק ניכר מהמטוסים הפרטיים בישראל, הרי שתושבי היישובים הסמוכים נמצאים בסיכון יתר, וחשופים לנזק שאינו מוגן ואינו מבוטח בביטוח מתאים, במקרה של תאונת טיס שתגרום לנזק או לנפגעים". עוד נכתב בדו"ח: "הצפיפות המוגזמת, התשתית הלקויה והקירבה היתרה לאזורים מאוכלסים מהוות סיכון מוגבר במקרה של תאונת מטוס. התשתית הלקויה מגיעה עד חריגה מסטנדרטים בינלאומיים מקובלים בחלק מהפרמטרים של שדה התעופה; במקרה של שדה התעופה הרצליה, חברו כל האלמנטים השליליים של בטיחות הטיסה וזוהי בהחלט נורת אזהרה הדורשת טיפול"

שר התחבורה, החליט להעביר את שדה התעופה הרצליה והטיל על מנכ"ל המשרד למצוא אתר חליפי בתיאום עם חיל האוויר - 27/6/2010

על פי הדוח ניתן להבין - האסון הבא יכול להימנע - רק אם נסגור לאלתר את שדה התעופה בהרצליה לטיסות אזרחיות וללימודי טיסה - ו/או נצמצמו לשדה תעופה משטרתי בלבד (משימות ביטחוניות למען שלום הציבור) תחת יישום תקני בטיחות ראויים

תושבי הרצליה דורשים לפנות את שדה התעופה - כתבה ב NRG שוב תאונה שרק בנס לא גובה קורבנות. שוב התושבים הזועמים דורשים בתוקף לפנות את שדה התעופה בהרצליה. 21/9/2010.

הרצליה: התושבים שוב מנסים לסגור את שדה התעופה - כתבה ב NRG המאבק הממושך של תושבי השרון בשדה התעופה הרצליה מגיע לנקודת שיא. קבוצת המתנגדים הגישה עתירה לבג"ץ נגד שימוש בקרקע חקלאית ללא היתר והמשך פעילותו של מתחם הטיס בשטח המגורים. השדה מהווה מטרד ופוגע באיכות החיים של תושבי רעננה, הרצליה וכפר שמריהו. 23/8/2011.

אתר משרד הפנים - שדה תעופה הרצליה קיים מאז שנות ה-50 בצפון העיר הרצליה ומעולם לא הוסדר סטטוטורית .שדה התעופה ממוקם בסמוך לבתי מגורים ובלב רקמה עירונית בנויה ומהווה מקור למטרדי רעש וסביבה ואף מהווה סכנה בטיחותית

שדה תעופה הרצליה - סקירת מפגעים אתר איכות הסביבה לשדה אין רישיון עסק . הוא כפוף לרשויות הרצליה וכפר שמריהו. יש הסכם חכירה של המוסכים כלפי רשות שדות התעופה. שדה תעופה הרצליה - דוח סקירת מפגעים

להלן מפת נתיבי הטיסה: מפת נתיבי הטיסה





    עו"ד למכירת דירה     כתוב לנו